Completing Story The Cow Boy And The Tiger (Free)

Completing Story The Cow Boy And The Tiger

A liar cowboy story is very old completing story. Here i will give the cowboy and the tiger story again for better knowledge.

 

আজকের আর্টিকেলে যা যা পাবেন

(ক) ৯ম ও ১০ম শ্রেণির ছাত্র-ছাত্রীদের জন্য ইংরেজী রাইটিং অংশ

(খ) ৮ম শ্রেণির ছাত্র-ছাত্রীদের জন্য ইংরেজী কমপ্লিটিং স্টোরি।

(গ) Class Nine & Ten English Writing part.

4. Class Eight English Writing part.

 

Completing Story
Completing Story Of A liar Cowboy

কেন এই গল্পটি গুরুত্বপূর্ণ ? 

আসলে এই গল্পটি একটি শিক্ষামূলক গল্প তাই এই গল্পটি অনেক গুরুত্বপূর্ণ আমাদের সবার জন্যই। এখানে মিথ্যা কথা বললে যে সমস্যা হয় আর পরেও এর জন্য অনেক অনুতপ্ত হতে হয় সেই বিষয়টার প্রতি ইঙ্গিত প্রদান করা হয়েছে সুন্দরভাবে।

 

Completing Story Of A Liar Cowboy 

নিচের আমি সম্পূর্ণ গল্পটি নিয়ে দিচ্ছি। আশা করি সকলের উপকারে আসবে। যদিও অনলাইন থেকে সংগ্রহ করা হয়েছে গল্পটি তবে অনলাইনে আরও ছোট বড় করে দেওয়া আছে গল্পটি। আশা করবো সবাই বিষয়টা বুঝতে পারবেন।

 

Once there was a cowboy. He used to graze cow in the field. There was a forest beside the field. There lived tigers in the forest. The boy was very naughty.

Title: Nobody Trusts a Liar

Once there was a cowboy. He used to graze cow in the field. There was a forest beside the field. There lived tigers in the forest. The boy was very naughty. He went to the filed to feed the cow.

He used to pastime there alone. To make fan, the cowboy used to shout uttering tiger, tiger and the people of nearby locality would come to save him. Seeing them, the cowboy started laughing. The people understood his trick, become bored and went away.

By the way, the boy used to continue his work in the field. One day, when he was grazing the cows in the field, a tiger come truly. He became afraid and started shouting for help to save him life.

The people thought that he was making fan again. They did not pay heed to him. Nobody came to save him. Everyone thought that he was making fan with them as usual. The tiger attack the cattle and killed the boy. The boy lost his life for telling lies; He realized at last that if a liar speaks truth, nobody believes it. We can understand from the story that nobody trusts a liar.

উপরের অংশটিই হলো সম্পূর্ণ অংশ এই গল্পটির। আশা করবো সকল ছাত্র-ছাত্রীদের উপকারে আসবে। কোন কোচিং শিক্ষক চাইলে এখান থেকে কপি করে নিয়ে নিজের কোচিং সেন্টারের নামে ব্যবহার করতে পারবেন।

 

The cowboy and the tiger story moral

আমি নিচে আরও একটি গল্পটি যা অনলাইন থেকে সংগ্রহ করা হয়েছে এমন দিয়ে দিচ্ছি। আশা করবো উপরেরটাই যথেষ্ট হবে ।

 

A liar cowboy story / nobody believes a liar story / Falsehood Brings

Destruction story : There lived a cowboy in a certain village. He grazed the cattle in the field near the forest. He used to cut grasses, wash away the cattle and feed them. Besides, his usual duty, he sang, played flute and gossiped with other boys. But the boy had a bad habit.

He used to lie on the slightest excuse. Even he lied just to make fun. While grazing the cattle in the field, he at times used to shout at the top of his voice saying ‘tiger’, ‘tiger’. People used to come running towards him hearing his shouting.

But the boy would laugh at them. Many a time did the boy play this trick and the people who came to help him were received with a giggle.

One day the people went away saying “If, the liar cries out again, we won’t go to his help.” One day at afternoon, the boy was grazing the cattle in the field. Suddenly he saw a tiger.

He became afraid and shouted saying tiger again and again. But nobody came to save him. He tried to climb up a tree but failed. The tiger attacked very swiftly and killed him. When people found him as a dead body, they had nothing to do.

In fact, sometimes we ourselves create the tragedy in our life. Same thing happened in the cowboy’s life. If he didn’t tell a lie shouting ‘tiger’, people would come running and perhaps he might avoid the danger. So we should not tell a lie even for making a fun.

MORAL OF THE STORY : NOBODY BELIEVES A LIAR OR FALSEHOOD BRINGS DESTRUCTION .

 

How can i download this story ?

আসলে এখান থেকে আপনি লিখে নিয়ে পড়তে পারবেন। অনেক সময় অনেকেই আছেন প্রিন্ট করেও পড়তে পারবেন। আমি নিচের পিকচার ও পিডিএফ ডাউনলোড করার লিংক দিয়ে দিচ্ছি।

১. পিকচার ডাউনলোড করার জন্য বা দেখার জন্য = ক্লিক করুন এখানে

উপরের পিকচারটার লিংকে ক্লিক করলেই পিকচারে নিয়ে যাবে আপনাকে। আবার নিজের গল্পটি সসম্পূর্ণ আধা আমি সুবিধার জন্য দিয়ে দিচ্ছি এখানে। যদিও উপরেরগুলোই যথেস্ট।

২. পিকচার ডাউনলোড করার জন্য বা দেখার জন্য = ক্লিক করুন এখানে

Post Code = 2021288

 

Completing Story লিখার নিয়ম

আমরা আসলে Completing Story লিখার জন্য মুখস্ত বিদ্যাকে বেশি ‍মূল্যায়ন করে থাকি সব সময়। কিন্তু এটি একটি ক্রিয়েটিভ বিষয়। অনেক সময় অনেক গল্প অসম্পূর্ণ থাকে আর সেই গল্পের শেষটা দেখে দেখে শেষ করতে হয়। নিচের নিয়মগুলো অনুসারে কমপ্লিটিং স্টোরি লিখতে হয়। যেমন,

(ক) গল্পটি সম্পর্কে আগের পুরোপুরি ধারণা থাকতে হবে।

(খ) পুরানো গল্প হলে অবশ্যই সঠিক তথ্য সম্বলিত হতে হবে।

(গ) কিছু গল্প আছে যেগুলোর জন্য অবশ্যই Narration এর ব্যবহার ভালো মত জানতে হবে।

(ঘ) Direct & Indirect Narration গুলো ঠিকমত বসাতে হবে যদি এর ব্যবহার থেকে থাকে।

 

This Post Conclusion 

এখানে দুইটা গল্প দেওয়া হয়েছে একই গল্প নিয়ে আমি আশা করবো সবাই উপকারে আসবে এবং এরকম আরও কোন গল্প যদি লাগে তবে অবশ্যই আমাদেরকে কমেন্ট করে জানাবেন।

 

N. B. This Story is collected from online. So copyright issue is not working because it is common story. 

Leave a Comment